Plecând de la mulțimea articolelor scrise despre votare și Social Media, am început să mă gândesc cum ar arăta un articol scris de mine despre acest subiect. Cifrele și datele exacte oferite de Alex Negrea, Sorin Tudor, dar și interviurile din IQads, au fost un adevărat suport pentru a întelege în detaliu ceea ce s-a întâmplat în ultimele zile ale campaniei prezidențiale.

Așa cum spun de fiecare dată, chiar dacă like-urile și share-urile sunt noua formă de apreciere, ele nu se materializează decât în rapoarte de activitate în Social Media. De data aceasta, ele au fost materializate în voturi.

În mod evident , al doilea tur al alegerilor prezidențiale a clintit lumea digitală, iar buzz-ul creat a fost simțit chiar și de presa străină, menționând că pagina lui Klaus Iohannis a depășit pagini ale unor politicieni influenți, precum Angela Merkle sau Nicolas Sarkozy. Acesta este efectul. Cauzele sunt mai multe și au dat naștere unei conjuncturi favorabile.

Putem spune că Social Media a ajutat la câștigarea alegerilor din acest an, iar toată energia negativă formată în spatele computerului i-a scos pe oameni în stradă. Pare destul de simplu, dar circumstanțele, evenimentele similare din istoria țării, frustrările acumulate în toți acești ani și momentul oportun (tehnologia și mijloacele de comunicare avansate) ne-au demonstrat că puterea online-ului este una care poate mișca un alegător spre secția de votare.

Adrian_Stefanescu_IQads

Trebuie să mulțumesc Monei Opran și IQads pentru că mi-au oferit un spațiu liber de pe internet în care am aruncat încă un gând despre această lecție de istorie contemporană.

De foarte multe ori, prezența online a unui brand sau a unei personalități se rezumă doar la întrebări cât se poate de nepotrivite pentru limba română, la recomandări puerile și la o comunicare diferită față de poziția brandului sau față de corporate id-ul vechi de zeci de ani. Sunt cazuri în care comunicarea unitară și precisă a unor mărci cu tradiție este dusă în extrema online-ului și transformată într-o joacă ce face de cele mai multe ori ca brandul să sufere.

Așa cum spuneam și în articol, comunicarea online a unui brand trebuie să fie autentică și echidistantă față de poziția sa și să vină ca o urmare a mesajului transmis prin alte mijloace de comunicare. Online-ul este o continuitate și nu o altă comunicare.

Mai multe în articolul din IQads.