Miercuri, pe 1 Octombrie, am fost la deschiderea Masterului de Consultanta si Expertiza in Publicitate din cadrul Facultatii de Litere. Pentru vizita mea de 2 ore trebuie sa ii multumesc doamnei Conf. dr. Alexandra Craciun, coordonator al programului masteral.

In urma cu 5 ani, ma asezam pentru prima data pe bancile Facultatii de Litere si porneam optimist catre un nou domeniu, care m-a influentat in deciziile, gandirea si schimbarea locurilor de munca. Trebuie sa mentionez ca imi doream atat de mult sa ajung aici, incat am acceptat situatia de a fi admis ultimul de pe lista, cu o taxa de platit si nicio cunostinta despre domeniu.

Acest lucu m-a determinat sa imi doresc si mai mult sa raman, sa ma zbat si sa trec “la buget”, sa fac ceva prin care sa fiu remarcat, cercul de publicitate Madvert!sers, sa organizez impreuna cu fostii mei colegi de master doua conferinte si sa ma lovesc (ca orice student roman) de cosmarul de a alege intre munca si studentie.

choice

In putinul timp pe care l-am avut la dispozitie, trebuia sa spun cateva cuvinte despre mine si despre ceea ce fac acum. Din pacate, a fost un moment emotionant si mi-am pierdut cuvintele, fiind inconjurat de fostii mei profesori, printre care: Laura Mesina, Vasile Hodorogea, Mihai Dinu, Alexandru Ofrim, Costin Popescu, Silvia Marin Barutcieff.

Ceea ce nu am reusit sa le spun studentilor in seara zilei de miercuri:
– Urmeaza-ti visul. Daca iti place o specializare, chiar si pentru sufletul tau, urmeaz-o fara regrete si incearca sa scoti tot ce e mai bun din aceasta etapa.
– Fa-te remarcat. Daca ai ajuns la un program de master, trebuie sa iesi in evidenta. Sunt multi cei care trec prin bancile scolii. Incearca sa iti “scrijelesti” numele in memoria profesorilor.
– Activitatile de dupa “scoala” sunt cele care te vor ajuta sa aprofundezi materia invatata. Prin Cercul de Publicitate, eu si colegii mei am reusit sa crestem un brand si sa-l trecem prin toate etapele: naming, logo, USP, promovare s.a.
–  Daca poti si cum, incearca sa nu te angajezi in primul an de master. Vei avea mai mult timp pentru asimilarea informatiilor si pentru practica. Stiu ca este greu, eu a trebuit sa imi gasesc ceva (orice) de munca inca din primul an de facultate.
– Invata agentiile, urmareste campaniile publicitare si intereseaza-te ce face departamentul in care vrei sa activezi. O agentie de publicitate este o entitate de sine statatoare si independenta de domeniu, iar procesul de functionare este diferit in fiecare. In linii mari, agentiile au aceeasi structura, dar, in interior, procesele de creatie sunt diferite. Mergi la Noaptea Agentiilor si, daca iti faci prieteni printre cei care lucreaza in agentie, intreaba-i, cere-le sfatul si vezi ce clienti si ce campanii au.
– Fa voluntariat. Programele de voluntariat te vor ajuta sa te dezvolti personal. Nimeni nu te poate asigura ca daca termini acest master si mai faci si pe voluntarul iti vei gasi job-ul dorit. De fiecare data vei porni de jos, iar procesul va fi anevoios. Aceste programe si activitati te vor ajuta sa iti schimbi perceptia si sa iti dezvolti siguranta de sine.

Nu pot sa ii conving ca daca vor aplica ceea ce am scris mai sus vor avea succes. Pana la urma, pentru a lucra in acest domeniu, ai nevoie si de o amprenta personala si trebuie sa stii sa faci cel putin 2 lucruri.
Pe mine, toate cele de mai sus m-au ajutat. Acum lucrez in Social Media si, asa cum le-am spus si lor, incerc pe cat posibil sa fac din fiecare postare un print si sa imi aduc aportul in acest domeniu prin amprenta personala.