Dupa topul celor mai faine campanii de pe Twitter din 2013 si cele mai faine campanii de pe Youtube din 2013, a venit randul (mai cu intarziere) celui mai cel top – Top campanii faine de Facebook din 2013.

Anul a inceput de aproape 2 luni (incheiate), dar campaniile faine nu se vor demoda si cred ca nu trebuie uitate. Anul abia a inceput, iar internetul se umple cu tot felul de studii, de clipuri cu Frauda Facebook, cu oamenii care nu sunt nici femei, nici barbati si vor sa le apara asta in Facebook, cu 100 de zile de fericire s.a.m.d. Eu ma voi intoarce putin in timp si voi vorbi despre cele mai faine campanii care s-au desfasurat strict pe Facebook in 2013.

Lays - Do us a flavour

 

Nr. 3 – Lays – Do us a flavour

Lays a incercat sa raspunda intrebarii: Ce isi doresc consumatorii nostri? Se pare ca nu au aflat raspunsul prin cercetari de marketing, ci i-au lasat pe consumatori sa isi conceapa singuri aroma preferata.

Aceasta campanie nu este noua. Este o relansare a unei campanii din 2012. Cu atat mai bine ca ea a si functionat.

Asa cum se intampla in online, au venit si mesaje si arome foarte ciudate. Imaginatia oamenilor a zburdat atat de mult, incat s-a ajuns la arome precum: branza pe gratar, Star Wars, Bacon Jalapeño si multe altele.

Ce s-a intamplat?
– 3,8 milioane de inregistrari
– 4,9 PR impressions
– peste 1 miliard de Facebook impressions
– +12% crestere in vanzari

Lay’s a aratat ca o campanie refolosita poate aduce si mai multe cifre. Au adus impact, arome noi si chiar le-au indeplinit utilizatorilor dorinta de a scoate pe piata acea aroma unica, dezvoltata si indragita chiar de ei.

pepsi - live for now

Nr. 2 – Pepsi – Like Machine

Cat de mult iti doresti sa bei un Pepsi? Nu trebuie sa platesti cu bani. Doar trebuie sa dai Like paginii.

Ce s-a intamplat?
– au gasit o noua modalitate de sampling
– au reusit sa activeze o comunitate mica de fani
– au incercat produsul si l-au consumat in acelasi timp

Ideea de Like Machine nu este noua. Poate nu merita sa ocupe pozitia 2 in acest top, dar mi se pare foarte OK sa activezi o comunitate destul de mica si sa reusesti sa “furi” like-uri, chiar si prin efectul de turma.

grey poupon

Nr. 1 – Grey Poupon: Society of Good Taste

Eee! Asta da! Asta mi se pare cea mai reusita campanie de pe Facebook din anul 2013. Iti da placerea si savoarea unui lucru facut cu cap, de la care ai invata.

Cine e Grey Poupon? Un brand de mustar.
Ce a vrut sa faca acest brand? Sa isi activeze fanii de pe Facebook si sa vada cine MERITA sa fie fan al paginii. Au conceput o aplicatie prin care detectau orice <<imbecilitate>> postata de fanul de pe Facebook. Ii analizau contul, iar acestia erau acceptati sau respinsi.

Ce a iesit?

Ce s-a intamplat?
– 34.714 useri respinsi
– peste 1 milion de impresii
– pagina de Facebook a crescut cu peste 3000%
– peste 43.000 de useri au fost acceptati

Voi incepe cu ultimul rand – “peste 43 de mii de useri acceptati”. Adica, userii au interactionat cu pagina, au fost interesati, au vrut sa faca parte din societatea exclusivista.
Mi se pare un lucru nemaipomenit de facut si in Social Media romaneasca. Adio, mici si bere! Adio, jipane si lanturi! Doar useri de calitate, oameni cu care pagina ta poate sa isi creasca vanzarile.

Totusi, acest lucru le-a adus si o parte mai putin placuta. Chiar daca aceasta campanie s-a bucurat de vizibilitate si de review-uri pozitive, fanii nu mai interactioneaza cu pagina. In ultima vreme, pe pagina de Facebook, cu noua formula magica de afisare de la Facebook, sunt doar 3-5 fani care dau like la postari.

Am facut o super-campanie si acum sunt acoperit pentru tot restul anului!
GRESIT! Chiar daca ai campanii misto si inteligente, trebuie mereu sa iti activezi fanii cu tot felul de mici concursuri, ad-uri si aplicatii. Mixul nu este universal valabil. Totul depinde de planul tau de marketing si de produsul/serviciul pe care il promovezi.

Acesta a fost topul meu, al celor mai faine, cool si smekere campanii de pe Facebook din 2013. Daca nu iti gasesti in lista campania ta preferata de anul trecut, lasa-mi un mesaj.