Am facut zilele trecute o cercetare despre cele mai faine campanii de anul trecut de pe Twitter si am gasit cateva din care orice Social Media Manager are de invatat.

Sunt multe care mi-au atras atentia, dar nu toate au reusit sa patrunda in adresele de mail sau pe wall-urile retelelor de socializare. Pe langa campaniile gandite, au fost si cateva lucruri spontane care au facut inconjurul lumii. Voi prezenta acum doar campaniile creative pe Twitter. In zilele urmatoare, voi face un clasament pentru Facebook si Youtube.

Nr. 4 – Oreo – Dunk in the dark

In timpul Super Bowl-ului de anul trecut, cateva lumini au cedat timp de 34 de minute. Echipa Oreo de Social Media s-a gandit ca ar fi amuzant sa posteze pe Twitter “o imagine” la care au adaugat textul: “Power Out? No problem”.

oreo_dunk_in_the_dark

Ce s-a intamplat?
– peste 15.000 de retweet-uri
– mai mult de 20.000 de LIKE-uri pe Facebook
– peste 1.400 de notes pe Digg

Acesta este exemplul clar de Real Time Marketing, de inspiratie si cum rezonezi cu ceea ce ar “gadila” publicul tau. Mai mult ca sigur nici ei, creativii, nu se asteptau la asemenea cifre. Totul a fost un imens BUM care inca se aude pe retelele de socializare.
Acest tweet nu a depasit ca numar postarile despre Super Bowl sau prestatia lui Beyoncé, dar ramane ca o fapta demna de o companie care stie sa comunice pe Twitter.

Nr. 3 – Starbucks – Tweet a coffee

Starbucks si-a dorit o campanie de Craciun, prin care puteau darui bucuria, voiosia si energia cafelei. Pana la urma, toate brandurile vor asta, dar Starbucks s-a gandit sa faca lucrurile putin diferit. Adica sa daruiasca o cafea  gratis.
Cum? Iti unesti contul de Twitter cu cel de Starbucks si trimiti o cafea printr-un tweet unui prieten, la care sa adaugi “@tweetacoffee”. Si? El primeste un voucher de 5$ si se putea bucura de cadou. Simplu.

Ce s-a intamplat?
– peste 180.000$ “cheltuiti” pe vouchere
– peste 54.000 de mii de useri au fost conectati prin aplicatie (27.000 de fani au trimis voucher prietenilor)
starbucks_tweet_a_coffee

Probabil ca cifra te-a speriat putin, dar, daca tragi linie, este o campanie cu investitie zero pentru: BTL, PR, teasing, press blitz sau orice alta investitie pe care o face o companie atunci cand lanseaza o campanie noua. In plus, costul de productie al cafelei este mai mic decat cel de vanzare.

Nr. 2 – SFBatkid salveaza San Francisco

Pentru a indeplini dorinta unui copil de 5 ani, bolnav de leucemie, Fundatia Make-A-Wish a gandit foarte inteligent o campanie pentru a-l transforma pe micutul Miles Scott in Batman. Surpriza a fost ca baietelul a devenit Batman-ul tuturor retelelor de socializare, nu numai al orasului San Francisco.

Ce s-a intamplat?
– peste 16.000 de poze urcate pe Instagram cu hashtag-ul #SFBatkid
– peste 80.000 de tweet-uri si 4.000 de favorites
– a primit incurajari de la presedintele Obama, dar si de la Val Kilmer, Christian Bale si Ben Affleck.

Ce am invatat din aceste lucruri? Ca sunt oameni dispusi sa lupte pentru visul unui copil de 5 ani si ca intreaga lume poate sa il ajute pe acest micut sa scape de boala. Mesajul a fost auzit.

Nr. 1 – smart – The poop tweet

Clayton Hove, creative director al agentiei KK Bold, si-a folosit “umorul de publicitar” pentru a face misto de smart, acea masina mica si draguta, pe care o poti lua in spate daca nu gasesti loc de parcare. S-a luat de cine nu trebuie!
smart_poop_tweet

Ce s-a intamplat?
– 22.000.000 de impresii
– au crescut mentiunile pe Twitter pentru smart cu 2.200%
– cautarile pentru “tridion safety cell” au crescut cu 333%

Raspunsul celor de la smart a fost genial! Cateva lectii de matematica si putin acreativitate le-a adus:
– Shortlist: Cannes, Clio, Webby, Shorty
– Merit: ADC

Ce au toate aceste campanii in comun?
Toate lucrurile pe care nu le au majoritatea Social Media Managerilor: libertatea de exprimare, aprobari de continut din partea companiei /a sefilor directi si putina creativitate.
Acestea sunt ingredientele perfecte pentru a face o campanie care sa isi depaseasca target-ul si sa ramana in mintea consumatorului.

Acesta a fost topul meu. Daca stii alte campanii faine de pe Twitter, din 2013, te astept sa le scrii in comentarii.