Dupa topul celor mai faine campanii de pe Twitter, a venit randul celor mai faine campanii de pe Youtube din 2013. Cu alte cuvinte, care au fost cele mai vizualizate, share-uite, like-uite clipuri video de anul trecut?

Mi-a fost greu sa aleg crème de la crème din cele mai cele. Cu toate aceste, am ajuns la un numar magic, 3. Chiar daca ele sunt postate pe Youtube, au circulat si pe celelalte retele de socializare si au influentat cifrele si acolo.

Sursa foto: realbeautysketches.dove.us

Sursa foto: realbeautysketches.dove.us

Nr. 3 – Dove – Real Beauty Sketches

Dupa cum (poate) ati mai aflat, Dove militeaza de ani buni pentru frumusetea naturala. Nu este prima lor campanie de acest fel. De-a lungul timpului, au avut diferite cauze: photoshop deformeaza perceptia, femeile “plinute” sunt frumoase, femeile trebuie sa aiba stima de sine, s.a. .
Dove isi dorea sa “convinga restul de 96% dintre femei ca sunt frumoase” (Anselmo Ramos, creative director, Ogilvy & Mather).

Ce s-a intamplat?
– varianta de 3 minute a clipului a fost downloadata de peste 8 milioane de ori
– articolele despre campanie au fost share-uite de peste 500 de mii de ori in primele 24 de ore
– videoclipul a fost share-uit de peste 4,3 milioane de ori
– 660 de mii de share-uri pe Facebook in primele 10 zile
– astazi, clipul are 61.683.470 de vizualizari pe Youtube

Acesta este un exemplu clar de campanie creativa, fresh, plina de intelesuri si adresata cui trebuie (“restului” de 96% dintre femei). Eu nu sunt in target si nici nu m-a cuprins emotia atunci cand l-am vazut, dar… recunosc! I-am dat share.

Sursa foto: Youtube West Jet

Sursa foto: Youtube West Jet

Nr. 2 – WestJet – Christmas Miracle

WestJet, acest Wizz Air sau Blue Air al canadienilor, a reusit sa imi capteze atentia in perioada sarbatorilor. Nu se compara cu stima si adulatia pe care o port echipei de Social Media a KLM-ului, dar mi-a atins o coarda vibranta.

Ce s-a intamplat?
postul de pe Facebook are peste 28 de mii de like-uri
– canalul de Youtube are peste 34 de mii de abonati
– clipul de pe Youtube are peste 35 de milioane de vizualizari si mai mult de 2 milioane de share-uri
articolul de pe Mashable are aproape 1,6 milioane de share-uri

Dupa ce vezi un astfel de clip, iti dai seama ca nu este foarte greu sa ataci o piata atat de rigida si un loc atat de aglomerat, cu oameni frustrati si obositi, care pierd avioane si bagaje. Good job, WestJet!

volvo_epic_split

Sursa foto: Volvo.com

Nr. 1 – Volvo – “The epic split”

Sau, mai bine spus, “Ce e mai epic decat epic split?”.
Se ia un Van Damme, se ia o Enya, se adauga un text motivational, 2 camioane Volvo… WTF? Reclama la camioane?
Da! Volvo a facut o reclama la camioane si a devenit cea mai viralizata campanie de pe retelele de socializare de anul trecut. A fost copiata, parodiata, demontata, montata, indragita, scuipata… cu toate acestea, ramane epica!

Ce s-a intamplat?
– clipul are peste 6 milioane de share-uri pe retelele de socializare
– peste 10 milioane de impresii pe Google.com
– a fost subiectul principal in cel putin 20 de mii de editorale online
– clipul are peste 68 de milioane de vizualizari
canalul de Youtube “Volvo Truks” are peste 85 de mii de abonati (vorbim despre un canal pentru camioane, da?)

Campania este de departe cea mai reusita a anului trecut. A fost numita “Most Viral Non-Super Bowl Auto Campaign Ever“. Este pur si simplu perfecta!

Ce au aceste campanii in comun?  – Sunt creative, ies din tipare si demonstreaza ca un continut video poate fi raspandit cu mult mai mult decat un articol sau o imagine.
De ce sunt “urcate” pe Youtube?  – Pentru ca aceste companii investesc in continut video si au un canal cu toate “filmarile” lor.
De ce nu pe Facebook?  – Pentru ca este un continut mai usor de share-uit, de embed-uit si vizualizat.

Acesta a fost topul meu, al celor mai faine, cool si viralizate campanii din 2013. Daca nu iti gasesti in lista campania ta preferata de anul trecut, scrie-mi in comentarii.