Sunt multe de spus despre #BisSmsCamp și de descoperit, iaracest articol va putea să acopere foarte puțin din atmosfera de acolo, organizarea ireproșabilă și pasiunea celor 7 ani de la Pârâul Rece. În cele 3-4 zile de tabără, ajungi să fii deschis și să comunici cu oamenii alături de care îți împarți fâșia de online.

Starea de după tabără este una care te face să îți pui întrebări despre industrie, despre cei care muncesc pe brânci, despre clienți, despre bloggeri, despre efort și beneficii. Iar asta se datorează sesiunilor libere, nelipsite din fiecare ediție. Un fel de agentie vs. client vs. bloggeri, la aceeași masă, lucru greu de făcut printre task-urile de zi cu zi.

Concluzia acestei tabere a fost descrisă foarte bine de Oana Bulexa. Este gândul acela care îți stă pe limbă și nu-l spui pentru că nu vrei să sară sânge. Până la urmă, cineva trebuia să taie niște vene și să elibereze tensiunea:
// Toate întârzierile, toate campaniile ratate, toți internii luați pe post de bibelou, toate agențiile care își lasă angajații să lucreze 12-14 ore pe zi, sunt dovezi ale incapacității și ale nepregătirii profesionale. // Pot adăuga aici și lipsa skill-urilor de manager într-o industrie online care încă nu a ajuns la maturitate, în România.

(Pe aceeași temă a scris foarte bine și Claudiu Ciobanu. Dacă lucrezi în online/ comunicare / PR, cred că merită să dai un ochi.)

Și tocmai pentru că nu știm cum să rezolvăm anumite situații, este mai ușor să dăm vina unii pe alții și să spunem că agențiile, clienții, bloggerii, vecinii, americanii sunt de vină. Este spălarea pe mâini și scăparea de responsabilitate. E mai ușor s-o pasezi. Tocmai asta te rupe de cei din jur și asta te face să nu ai o viziune obiectivă și clară a industriei, dar nu numai.

Nu spun că nu am căzut și eu în aceeași capcană, era inevitabil. Totuși, trebuie să învățăm din asta și să transformăm frustrările în motivație. Ne educăm singuri și ajungem să avem o viziune de ansamblu, care să justifice eforturile orelor suplimentare. Dacă nu, înseamnă că am greșit pe undeva și că dramele zilnice sunt doar în capul nostru. Am încetat de foarte mult timp să ne mai închinăm la statui.

În general, încerc să nu ies foarte mult în evidență și să îmi fac treaba. Nu particip la foarte multe întâlniri cu bloggeri și oameni din agenții, iar asta se vede când mai ies din birou. Dacă am un regret, este că nu am ajuns mai devreme în #BizSmsCamp (aceasta a fost a 3a ediție) și că nu am dat importanță socializării și descoperirii oamenilor, nu brandurilor și campaniilor. Conectarea înseamnă socializare clasică și personală.

Iată aici doar o parte dintre cei peste 100 de participanți, să înțelegi despre ce e vorba:

Probabil că spui că le știi deja pe toate, dar nu prezentările ne fac deștepți, ci sfaturile oamenilor. Așa că, mai avem multe de învățat, mai ales când vine vorba să primim un feedback. Dacă poți trece peste asta, #BizSmsCamp14 va avea loc în iarnă, între 7-10 decembrie.