Nu stiu daca articolul asta ar trebui inclus in categoria “Social Media” doar ca ma folosesc de termeni care au legatura cu domeniul. Chiar si asa, il voi lasa “la vedere”, ca o paralela defulatoare a convietuirii noastre online.

Imi plimb ochii zilnic prin newsfeed, alimentat de toate subiectele zilei. Pentru a putea fi la curent cu ultimele noutati, chiar si optiunea de afisare este setata pe “Most recent”. Ce face aceasta alegere? Imi hraneste curiozitatea cu tot felul de “povesti”. Ma bucur ca pot sa folosesc limba romana in comunicare si sa le spun povesti. Acestea sunt niste intamplari create special pentru alter ego-uri online.

Pentru a avea succes, tot ce trebuie sa facem este sa facem engagement. Acest termen cool si plin de intelesuri isi face des debutul in comunicarea oamenilor din domeniile derivate online-ului.
Personal, mi se pare o boala venerica pe limbile oamenilor de comunicare si de online. Este acel lucru rusinos care iti va face placere doar daca vei putea trece de prima experienta.

engagement2

Din cauza aparitiei pe piata a mai multor “experti”, oameni care se dau drept specialisti, increderea in Social Media a scazut. Din pacate, acest domeniu isi pierde din valoare si din credibilitate inainte de a isi fi atins apogeul.

Engagement si reach au devenit atat de romanizate incat ele pot fi folosite in orice context.
Popa si-a tinut slujba de duminica si a avut un reach de 35 de babe. Dupa check-in-ul la biserica, babele au facut engagement, comment-and cuvintele frumoase din statusul parintelui.

Este placut sa vezi ca oamenii intra intr-o comunitate si isi exercita dreptul la libera exprimare, isi canonizeaza ideile, se dau mai glumeti decat sunt si isi freaca palmele la sutele de like-uri primite pe postari in care se simt “feeling grateful”. Totusi, este deja o problema sa existe mai multi specialisti decat useri pe o retea sociala. Daca Facebook-ul are in Romania mai multe pareri decat statusuri, nivelul de interactiune scade, iar engagement-ul isi taraie share-urile prin noroaiele in care il afunda “cunoscatorii”.

Drept sa iti spun, sunt doar cateva persoane carora le port un respect in ceea ce priveste atribuirea unei titulaturi de genul “Social Media Specialist”. Acestia sunt Matei Psatta si Corina Maria Scheianu. Andrei Basoc este pe drumul cel bun. Eu zic sa tineti ochii pe ceea ce face, ca face bine!

In rest, este o vorba: “Cate conturi de Facebook, atatea obiceiuri”. Fiecare cum intelege, cum vede si cu engagement-ul lui/ei.