Nu tot ce este gratis este bun si nu tot ce e la liber poate sa functioneze. Daca maine facem un eveniment cu intare pe baza de invitatii, oamenii se vor calca in picioare, mai ceva ca la petrecerea Absolut.

Pe acest principiu s-au bazat si cei de la Ello, dar, mai presus de asta, au mai scris si un manifest in care anunta cu surle si trambite ca s-au saturat de branduri, sa fim tratati ca niste marionete de advertiseri si ca fiecare gest ne este controlat:

Your social network is owned by advertisers.

Every post you share, every friend you make, and every link you follow is tracked, recorded, and converted into data. Advertisers buy your data so they can show you more ads. You are the product that’s bought and sold.

Ello_invite

Nu cred ca Ello va face mare diferenta pe “piata” de Social Media. Cel putin, nu acum. Partea de interactiune si de design trebuie imbunatatita. Si doar avem un exemplu de “asa nu” cu Google+.
In plus, mi se pare dubios. Atat de dubios, incat eu cred ca in spate sta un brand sau o actiune. Poate sunt eu paranoic si cred in teorii ale conspiratiei, dar e greu sa cresti o retea sociala fara sa ai fonduri. De unde sa scoti banii pentru research, servere, programatori si angajati? Toate acestea vor asigura o buna functionare a acestei retele.

Mai multe despre Ello, poti urmari in clipul de mai jos.

Ce trebuie sa intelegem din tot ello-ul asta?

Ca utilizatorii doresc o schimbare. Vor ceva mai simplu si cu mai putine branduri in jurul lor. Doresc sa nu mai fie sufocati. Intimitatea si spatiul interpersonal sa ramana doar ale lor.
Asadar, dupa cum spunea si fratele Lionel, “(H)Ello! Is it me you’re looking for?”.