In vria pozelor cu pisici, a canilor de cafea si a statusurilor seci de genul “Buna dimineata!”, dau peste o stire de interes pentru vanatorii de diplome. Cei care doresc sa primeasca o atestare a cunostintelor pe care parintii lor nu o vor intelege niciodata, sa ia aminte!
Atentie! Va puteti inscrie pana astazi!

Se lanseaza Masteratul in Social Media si Marketing Online!
Programul de master din cadrul SNSPA vrea sa acopere o arie putin analizata/dezbatuta de cele deja existente. Pe vremea in care incercam sa gasesc un Master in Publicitate, ma interesam de programa, de ce imi poate oferi un astfel de domeniu si cum pot invata si putin online. Se intampla prin 2009. In acea perioada, existau trei (recunoscute) astfel de programe de master in publicitate in Bucuresti: la SNSPA, la Facultatea de Litere si la FJSC.
Din motive legate de acreditare si intuitie, am ales Facultatea de Litere.

diploma_cat
 (Da, este Comic Sans)

Din pacate, Masteratul din cadrul Facultatii de Litere, Consultanta si Expertiza in Publicitate, nu a avut o programa care sa acopere si online-ul. Tot ce am facut la cursul de Publicitate Online a fost sa analizam cateva site-uri si eram supusi unei cerinte care mi s-a parut destul de infantila pentru un masterat – sa ne facem un blog\site.

Noul master, Social Media şi Marketing Online, din cadrul SNSPA promite o curicula axata pe online, pe marketing 2.0 si trendurile noi din Social Media. Totusi, mi se pare cam mult pentru ca un master sa isi desfasoare activitatea intr-un domeniul care poate fi invatat acasa, lecturand cateva site-uri si analizand in mod subiectiv trendurile din piata. Daca te angajezi in domeniu fara o diploma, poti invata mult mai multe in primele trei luni. Totodata, poti merge la cateva conferinte, unde poti sta de vorba cu oameni mari din domeniu si tot prinzi ceva.

Este de admirat strategia de marketing a SNSPA. Au gasit o nisa din care sa isi traga fonduri si din care isi pot plati profesorii. Trebuie sa ne gandim la o facultate ca la o un SRL care vede o oportunitate si vine pe piata cu un produs de interes actual.

Tot acest val de Social Media Manageri, digitali si aspiranti la new wave-ul misto din online, nu au nevoie de un program de master. Este mai mult decat suficient sa ii oferi studentului roman posibilitatea sa invete Social Media si/sau Marketing Online in cadrul unui master in publicitate deja existent, de exemplu. Adica, sa intaresti ceea ce ai deja, nu sa introduci inca o chestie neinchegata si bazata pe opinii personale, subiective.

Avand in vedere ca este un program de masterat, sper ca lucrurile predate acolo sa fie de nivelul unui master. Pe langa “toceala”, cred cu tarie ca ai nevoie se de viziune in acest domeniu. Trebuie sa vezi lucrurile mai presus de lecturi si invataturile unor oameni care au scris 2-3 carti. Trebuie sa ai o parere personala. Pertinenta.