Prin tastarea primului www, a avut loc o adevarata revolutie in domeniul accesului la informatii a publicului larg, cat si a posibilitatii de a interschimba date si mesaje. Dupa cum insusi Tim Berners-Lee, inventatorul World Wide Web, afirma: “Internetul a aparut ca urmare a necesitatii de a avea acces si de a exista un spatiu comun de informatii.(…) Prin intermediul sau, o persoana poate practic sa gaseasca raspuns la orice problema. Insa, marea dificultatea, tinand cont de cantitatea mare de pagini, este de a sti de unde sa inceapa cautarea pentru a gasi exact raspunsul necesar.”

Online-ul ne influenteaza. Facebook-ul este deja un trendsetter, un canal de comunicare si de informare. Pentru unii, este o necesitate. Totusi, si-a pierdut de foarte mult timp scopul initial: s-a aruncat in oceanul cu rechini comerciali. Putem gasi astazi categorii special dedicate brandurilor si firmelor mai mari sau mai mici.
Lasand la o parte acest aspect, exista grupuri special dedicate in care poti gasi informatii, poti citi si te poti familiariza cu noile tendinte, ultimele informatii sau schimbarile in timp real din domeniu.

networking
A face astazi networking devine o necesitate, iar partea buna este ca aproape oricine poate sa o faca. Chiar daca nu ne nastem cu o retea extraordinara de contacte, aceasta poate fi creata. Ceea ce nu trebuie sa uitam este ca oricat de mica sau mare este reteaua noastra, ea poate sa cresca in continuare, iar eforturile trebuie indreptate in acesta directie precum si in mentinerea retelei. Practic, orice iesire publica este o oportunitate de networking. Chiar daca unele contacte nu vor da roade imediat, o retea viabila va insemna foarte mult in dezvoltarea afacerii/carierei fiecaruia. Regula de baza este aceea de a mentine o atitudine onesta si coerenta.

Internetul poate sa deschida ochi, dar, in aceeasi masura, poate sa incetoseze gandiri. Totul este dat de “amabilitatea” ta de a lasa la voia intamplarii anumite detalii confidentiale. CEO-ul Google, Eric Schmidt, a declarat ca: “In viitor, va trebui sa iti schimbi numele pentru a uita trecutul tau din online, avand in vedere ca oferim toate informatiile personale unor necunoscuti… in mod gratuit.”

Dupa cum tot online-ul a sarit in aer in urma cu cateva zile, Google iti poate urmari plimbarile prin parc, Facebook Messenger iti poate invada intimitatea, iar parolele conturilor tale pot fi usor sparte. Iti poti face cu usurinta o parere despre vulnerabilitatea alter ego-ului tau online.

“Omul are iluzia ca vorbeste cu lumea intreaga la calculator. El e de fapt singur” (Octavian Paler)

O baza de contacte online trebuie dusa si in offline. Acest lucru se poate concretiza prin diferitele evenimente, conferinte si, daca aspiri la acest domeniu numit Social Media sau vrei sa lucrezi intr-o agentie, poti da o fuga o data pe an la Noaptea agentiilor.

Daca esti creator de continut si iti doresti ca utilizatorii sa isi dea cu parerea asupra ideilor tale, Social Media este calea cea mai simpla. Nu implica deplasari, nu ia foarte mult timp sa tastezi o adresa si sa citesti un articol de interes sau care sa iti raspunda la intrebari.

Am sustinut intotdeauna ideea deschiderii unui nou blog. Blogosfera romaneasca are nevoie de ideile tale, de o parerere diferita fata de ceea ce este deja “pe piata”.
In timpul lucrat in agentie, m-am lovit de foarte multe ori de situatia in care trebuia sa vin cu o propunere de bloggeri pentru un eveniment/campanie. De cele mai multe ori, erau aceiasi oameni. Alegerea era facuta si in urma colaborarilor anterioare, daca “livrau” la timp, daca ceea ce “livrau” era OK pentru client. Nu in ultimul rand, este vorba si despre compatibilitatea imaginii bloggerului cu cea a brandului.

Fara o baza de prieteni/fani/ followers este greu sa iti promovezi continutul. Accepta Social Media, deschide-ti cont in cat mai multe retele de interes si raspandeste-ti ideea in online.
Participa la conferinte! Acolo te poti intalni cu oameni care sunt direct interesati de domeniul in care vrei sa activezi: Advertising, PR sau Social Media. Un bun exemplu este Webstock, care are loc in data de 26 Septembrie.

Nu trebuie sa uiti ca Social Media se imparte in doua componente: online si offline. Chiar daca majoritatea informatiilor iau nastere la o atingere de tastatura, relatiile se finalizeaza in offline.