Datorita conjucturii de a avea un nou coleg de apartament, am stat aseara la taclale cu domnul George Lupeanu (A.K.A. The New Guy) si cu domnul Georgian Constantin (A.K.A. The Godfather of Tineretului) despre Social Media.

Dupa ce fumezi cateva tigari si stingi cu bere, incepi sa dai curs ideilor si sa spui lucrurilor pe sleau. Prima data ne-am amuzat ca putem sa facem o agentie de publicitate de apartament: George – copy, Georgian – grafician/DTP-ist si eu PR/Social Media. Cum e asta?! Gluma-i gluma, dar cred ca ar iesi o agentie out of the box of the… apartment. 😛

Concluzia serii trecute a fost ca Social Media nu e facuta cum trebuie in tara noastra cu o clima temperat continentala de tranzitie si un fluviu ce ne desparte de bulgari. Nu avem suficienti oameni implicati in acest proces de creatie si suficienta interactiune cu utilizatorii. Nu sunt campanii in derulare despre care sa spui ca sunt “breathtaking”. Pe bune!

Daca tot suntem la exemple pozitive, mi-am adus aminte de campania asta de la Mercury 360 – Netraditionale pentru bloggeri. Foarte faina!

Dragi angajatori, Social Media are nevoie de un om care sa se ocupe permanent de toata treaba asta. Omul trebuie sa vina cu o campanie pentru fiecare sezon, ocazie, zi importanta sau orice ora importanta. Trebuie sa speculeze toate datele importante din calendar. Are nevoie de timp de gandire si de liniste sa fie creativ. Trebuie sa isi faca treaba cu drag si daruire.

Campaniile pe care le faci depind foarte mult de o constanta si de “user engagement”. Aceste lucruri tin de tine, ca promotor al unui brand, sa iti educi publicul si sa il inveti cu lucruri destepte. Daca nu imbraci brandul intr-o haina personalizata (in functie de activitatea ta)… e ca si cum ai urina in public. Daca tot urinezi, macar scrie Shogun-ul pe trotuar!

Facebook-ul nu iti aduce clienti… imediat. Daca brand-ul alege sa intre in Social Media trebuie sa fie constient ca in primele 3 luni  postarile pe pagina de Facebook si Twitter vor curge precum picaturile de ploaie, fara a atinge pe cineva. Dupa 3 luni isi mai face cineva curaj sa iasa in ploaie si sa se lase… plouat.

Concluzia finala este ca: un brand poate sa intre in social media, dar trebuie sa aiba un om dedicat care sa pastreze legatura cu userii. Suntem in era comunicarii. Este cat se poate de simplu sa arati oamenilor care vor sa ajunga la tine cum esti tu. Sunt foarte multi care au nevoie de un model, de o transparenta, de sinceritate si de bun simt. Ofera-le!

PR-ul online, Social Media Officer-ul, Social Media Coordinator-ul sau cum s-o numi el, are nevoie de libertate si de incredere. Ajuns in acesta functie, cred ca s-ar putea sa stie cu ce se mananca si cum sa combine toate aceste ingrediente. Exista o strategie de comunicare in capul lui.

Am auzit de multe ori (din interviurile la care am fost pentru gasirea unui job) ca pe langa postul disponibil as putea sa fac si Social Media. Nu are rost sa fie angajat un om dedicat pentru asta. In timpul liber “poti sa te ocupi si de Facebook”. What the…? Si strategia de comunicare cand o fac? Cand dorm? M-a facut mama somnambul si eu nu stiam. Ha! Pai… sa nu te mire cand generatia “Like si Share” posteaza tot felul de mizerii! Vindem papadii in piata…

Inca nu mi-am gasit un loc de munca stabil tocmai pentru ca refuz sa fac “si” Social Media. Vreau ca Social Media sa primeze in momentul in care m-am angajat. Daca tot am inceput pe drumul asta de 2 ani si ceva, as cam vrea sa ma tin de el. O sa scriu in cateva zile ce inseamna PR pentru cluburi de muzica LIVE si PR de formatie. Ma gandesc la articolele astea de 2-3 luni.

Bine a spus Jacques Seguela: “Nu-i spune mamei ca lucrez in publicitate. Ea ma crede pianist intr-un bornel”!