Am tot citit șuierăturile și zumzetul online-ului din ultimele luni, gălăgie produsă de schimbările din domeniu, de Facebook care crește pe toate părțile, de Instagram care implementează un tool de monitorizare, de Twitter care se îndreaptă către socializarea live, Snapchat care crește (copiii) într-un an cât alții în zece.

Social Media se transformă, așa cum îi este menirea. Totuși, oamenii din domeniu se vor schimba și ei?

it'stimetoevolve

Tot spun de câțiva ani că poziția omului de Social Media este clătinată de părerile unor oameni neavizați. Tot spun că responsabilitățile și deadline-urile celor care lucrează în acest domeniu implică o muncă normală, de cele mai multe ori cu un program prelungit. În aceeași măsură, atrag mereu atenția oamenilor cu care discut despre acest “nou” curent, mai ales că Social Media ar trebui să intre mai mult în sfera comunicării de brand și mai puțin în zona unei comunicări de genul “să spunem ceva, orice”.

Dacă îți dorești să ajungi să lucrezi în acest domeniu, va trebui să treci prin etapele formării tale ca individ. De aceea, aprob cu tărie teoria că acest job nu este pentru copiii abia ieșiți de pe băncile școlii. Sarcinile agenției/ individului implică în mare parte grija pe care trebuie să o aibă pentru imaginea brandului și modul în care acesta comunică.
De multe ori, persoana care comunică pentru brand, agenția sau chiar brand managerul nu vede responsabilitatea persoanei care ar trebui să fie portavocea brandului. De multe ori, se postează doar pentru a se posta și, de puține ori, ceea ce se comunică este și de interes. Balanța înclină mereu către cantitate și nu către calitate.

Mi se pare că am trecut peste capitolul “poze cu pisici” și ne îndreptăm către o decență în comunicare. Ia afirmația asta ca pe o trezire din propriile greșeli, un duș rece aplicat peste creierul încins de soare. OK, știm toți cum se face Social Media, dar știm toți comunicarea de brand?
Nu mai e timp pentru “fuck up”-uri. Social Media este un tool de comunicare, iar comunicarea trebuie să fie omogenă pe toate canalele. Trebuie să descoperi modalități noi de a expune mesajul și să fii relevant. Fiecare greșeală costă timp și bani.

Abia atunci job-ul ăsta va fi luat în serios, iar oamenii care aspiră către o poziție în domeniu pot emite pretenții financiare bazate pe experiență. Nu mai există generații de test. Nu mai este loc pentru juniori în comunicarea unor branduri mari. E ca și cum ți-ai lăsa mașina personală să fie condusă de un adolescent de 16 ani pe un drum de țară plin de foci pufoase.

Este timpul să evoluăm!