Am început să cochetez pe bune cu domeniul muzicii încă din 2011, în True Club, moment în care am descoperit mai toate cover band-urile momentului. Chiar dacă nu intra neapărat în descrierea job-ului, îmi plăcea să mă documentez și să aflu cine erau oamenii din spatele unor trupe abia înființate sau cu un trecut.

Toate aceste trupe aveau nevoie de promovare în online, dar nu știau cum să o facă sau, și mai rău, încurcau profilul trupei cu cel al artistului sau cu profilul personal, al omului.

Problema în toată comunicarea online a trupelor este chiar deschiderea mult prea mare, din dorința de a capitaliza imagine, contracte și cântări. Supra-expunerea poate însemna și declinul artistului sau a proiectului, care se va consuma foarte repede, pentru că nu ai cu ce să îl alimentezi pe o perioadă lungă de timp. Sprint, efort maxim, consum rapid… pacient decedat.

Problema este mult mai acută de atât:
– aceleași melodii de ani de zile
– forma vizuală a proiectului muzical (haine, machiaj, echipamente, cum se mișcă, etc.)
– calitatea proiectului muzical (mai ales auditiv)
– locul în care acceptă să cânte (în fiecare weekend sau într-un local fără public)
– bugetul prea mare sau prea mic pe care îl cer pentru o seară/ un eveniment/ o serie de concerte
– modul cum comunică offline cu fanii (mai mult prieteni la nivelul trupelor de cover-uri)
– cine le este impresar (sau cu ce scop)
– cine se ocupă de promovare s.a.m.d.

Ca un artist sau o trupă să fie recunoscut(ă) peste mulți ani, mai ales în industria muzicală românească, nu este primordial să publice poze în piscină, ci să își alimenteze fanii cu povești, cu o comunicare gândită și muncită. Este nevoie de un plan de comunicare, de etape și afișări față în față calculate, dar cu un scop foarte bine stabilit: oferă-le suficient cât să li se facă dor de tine și să își dorească să te revadă.

În miile de statusuri întâlnite zilnic, nu poți da like la 365 de postari într-un an. Lasă timpul să îți crească șansele să fii văzut, fără a face un efort dintr-o postare pe o rețea de socializare. Naturalețea și comunicarea în limbajul fanilor tăi sunt suficiente pentru creșterea influenței tale. Bineînțeles, dacă și muzica ta este una bună.

Din 2011 și până acum, puțini au fost cei care au reușit să se ridice și să “iasă” din cluburi. Și mai puțini sunt cei care chiar au reușit să își creeze o imagine și să fie o încântare pentru ochi și urechi.
Sunt o mulțime de oameni care sunt dispuși să plătească bilet pentru un artist cu un show complet, cu mii de bilete vândute. Dar, în afară de 3-5 concerte mari pe an, nu ai cui să îți arăți aprecierea. Poate și pentru că multora le este frică sau nu știu cum să facă pasul spre succes.