Social Media se schimbă, clienții se schimbă, iar tehnologia ne schimbă așteptările. Drept urmare… oamenii din comunicarea socială se schimbă și ei. Dacă nu fizic, măcar în strategiile și obiectivele pentru fiecare an în parte. Chiar dacă trăim în bula noastră și ne dorim o comunitate de brand mișto, uităm că cifrele sunt cele care dictează.

Nu vreau să intru în dezbateri legate de metodologia folosită în alcătuirea topului de mai jos sau cum branduri aflate pe poziți decente anul trecut sunt acum în afara topului (sau chiar la coada lui). Despre asta au scris cei de la BIZ aici. Și o fac în fiecare an, iar și iar.

TSB2016

Topul ăsta este despre curaj și despre a face lucruri. Nu este doar despre o singură rețea de socializare, ci despre mai multe, despre impact real și continut relevant. Bineînțeles, bugetul de media dictează și el poziția în top și în atingerea unui public numeros. Adică, este vorba despre toate componentele de Social Media.

Salut inițiativa BIZ de a face și reface acest top, an de an. Poate este un motiv bun pentru agenții și clienți de a face campaniile cu cap și a respecta anumite reguli în comunicarea de brand. Este un prim punct de a începe o strategie de Social Media, bazată pe ceea ce fac primele 10 clasate din acest top.

Așa că, hai să privim acest top ca un manual comun de brand, cu cazuri clare de best practices, din care putem să învățăm/ aplicăm câteva lucruri.

P.S.: După multe campanii bazate pe content video mișto, asociere cu festivaluri de teatru, jazz & film și lansarea platformei www.oamenisigusturi.ro,  Staro ocupă anul acesta un meritat loc 12. Da, conținutul este rege.
Mama ei de vorbă neînțeleasă nici în 2016!