Avantajul de a lucra în industria asta este că te poți documenta activ pe subiecte foarte importante, dar pe care mai toți le ignorăm. Și nu doar din perspectiva personală de a te informa, ci și pentru a găsi fix nevoile și lucrurile la care cumpărătorii produsului tău (al clientului) rezonează.

De la transportarea, depozitarea și păstrarea produselor alimentare la o temperatură optimă și până la cum sunt realizate, eu cred că experiența acumulată în FMCG m-a ajutat să fac alegeri bune când stau în fața raftului. Nu m-am oprit aici, am început să întreb și alți oameni, dincolo de bulă, vorba aia.

Din păcate, nu am date oficiale, dar, într-un research făcut la nivel de loc de muncă, pentru 90% dintre persoanele chestionate ad-hoc, eticheta produselor nu este luată în seamă în momentul în care se face achiziția unui produs din magazin. Deciziile se bazează pe word of mouth, experiențe anterioare și usurința cu care îți aduci aminte o reclamă.

Bling-bling-ul advertising-ului exclude partea de research a consumatorului.

Vezi filmul de mai sus? Dacă ar fi pe Facebook, i-ai fi dat like, nu? Cam așa funcționează și advertisingul pentru FMCG.
(Ironiile nu trebuie explicate, nu?)

Pentru că (șoc!) nu mă interesează doar caviarul… am descoperit de curând chiar semnalizarea (notificarea) unui produs prin etichetă, ceea ce face să citești mai mult și să te interesezi ce mănânci. Și următoarea campanie spune așa: pentru a evidenția că produsele Caroli sunt păstrate la temperatura optimă, respectiv la 2-8°C,  Salamul Semenic Extra de la Caroli are de acum o etichetă inovatoare, cu cadran termosensibil, care își schimbă culoarea în funcție de temperatura produsului:

  • sub 8°C -> are culoarea verde
  • peste 8°C -> începe să se coloreze în galben

Când cadranul termosensibil începe să se coloreze în galben este un semn de atenționare că produsul trebuie reamplasat la rece, la o temperatură sub 8°C. Nu înseamnă că produsul s-a stricat, ci că acesta trebuie pus la rece.

“Mâcare cu notificare” mi se pare un concept foarte bun, unul care poate fi exploatat chiar mai mult decât este deja și cu execuții de toată frumusețea. Atât online, cât și offline.

Raționalul din spate mi se pare chiar drăguț, într-o industrie care nu aduce nimic nou de câțiva ani. Este clar primul pas în acordarea unei atenții spotite la ceea ce scrie pe eticheta produsului și modul în care vor fi prezentate de acum alimentele.