Mânat de convingeri pur subiective și de reduceri închipuite, am pus botul la “sărbătoarea” de Black Friday. Mi-am mușcat pumnul și am apăsat pe butonul de “Comandă” cu inima mică și cu o lacrimă în colțul ochiului.Dorind să nu mă răzgândesc și să refuz comanda, am plătit online. Perfect conștient de multitudinea comenzilor date în această perioadă, mi-am așteptat cuminte comanda.

Black Friday este un simplu moment în care retailerii doresc să facă profit, dar și să obișnuiască un cumpărător tradițional cu plata online și cu livrarea la domiciliu. În ultima vreme, magazinele fizice sunt pe post de vitrine în care intri, admiri, întrebi de produsul X și Y și mergi pe net după ce ai găsit modelul vizat, la un preț mai mic.

plata_online

Ceea ce nu am înțeles eu în toată cumpărarea asta online este timpul de așteptare. Să zicem că prețul este același.

Partea mai puțin plăcută este că magazinul nu informează consumatorul în legătură cu perioada în care produsul îi poate fi livrat. Ba. din contră! I se promite un termen de livrare din zi în zi. Și tot așa până la disperare, de parcă ai sta la o coadă și te apucă nevoile fiziologice. Știi că mai ai puțin și te abții. Până când îți explodează vezica.

Chiar dacă tu vrei să te bucuri ca un copil în ziua de Crăciun, plătind online, produsul îți va ajunge în ianuarie. Nu mai există bucuria momentului, lipsește satisfacerea unei dorințe consumeriste și nu îți oferă avantaje majore. Vrem să creștem plata online cu cardul, dar nu îi oferim cumpărătorului câteva beneficii, mai ales că el a plătit înainte. De ce să fie tratat la fel având în vedere că banii lui sunt în contul băncii magazinului, iar, în perioada asta, el plătește garanție aerului și nu se poate bucura de produs?

Nu am nicio problemă cu termenul de așteptare, dar trebuie să mi se comunice corect și pertinent. Poate am și eu timp să merg la baie fără să fiu nevoit să îmi iau și telefonul după mine.